Kadangi technologijos išlieka svarbia švietimo patirties dalimi, IT komandos toliau tobulina procesus, kuriais siekiama pagerinti švietimo rezultatus ir kartu užtikrinti atsparumą visoje skaitmeninėje ekosistemoje.
Tačiau, artėjant naujiems metams, IT komandos gali paklausti: „Kokie turėtų būti mūsų prioritetai 2023 m.?
Norėdami padėti atsakyti į šį klausimą, pateikiame tris aplinkybes, į kurias IT vadovai turi atsižvelgti planuodami 2023 m. IT strategiją.
1 Apsaugokite duomenis
Kibernetinių atakų prieš mokyklas – nuo K-12 iki aukštojo mokslo – daugėja. Palyginti su 2021 m., 2022 m. švietimo sektoriuje kibernetinių atakų padaugėjo 44 proc. Ir poveikis yra didelis; 2021 m. vien išpirkos reikalaujančių programų atakų prieš mokyklas ir koledžus kaina siekė 3,6 mln. dolerių, o išpirkos išmokos išaugo nuo 220 000 iki 2 mln. dolerių.
Nors pastaraisiais metais mokyklos padidino kibernetinio saugumo biudžetus, iššūkių išlieka.
Remiantis 2022 m. „SolarWinds” viešojo sektoriaus kibernetinio saugumo apklausos duomenimis, pagrindinė saugumo kliūtis yra grėsmių aptikimas ir šalinimas. Saugumo įvykių ir grėsmių duomenų stebėjimas yra pagrindinis iššūkis IT profesionalams, kuris gali apriboti jų galimybes nustatyti kenkėjišką veiklą ir imtis veiksmų.
2023 m. IT profesionalai turi teikti pirmenybę centralizuotos stebėjimo technologijos diegimui. Tai ne tik geriausia praktika, bet ir pagrindinis Baltųjų rūmų kibernetinio saugumo vykdomojo įsakymo reikalavimas.
Lengvas pirmas žingsnis siekiant atitikties reikalavimams ir geresnio grėsmių aptikimo bei šalinimo – naudoti šiuolaikines saugumo informacijos įvykių valdymo (SIEM) priemones veiklai mokyklų tinkluose stebėti.
SIEM 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę stebi įtartiną veiklą ir atitikties problemas, rinkdama žurnalus iš centralizuotai hibridinėse aplinkose esančių programų ir sistemų. Tokiu būdu komandos gali greitai išnarplioti netvarką, tiksliai nustatyti saugumo spragas ir galimas grėsmes bei nustatyti prioritetus, į ką reikėtų sutelkti ribotus išteklius.
2 Automatizuoti rankines IT užduotis
Mokyklos ir universitetai vis dažniau taiko technologijas, kad automatizuotų administracines darbo eigas, registracijos procesus ir vertinimus. Tas pats turėtų būti taikoma ir IT srityje.
Automatizavus rankines IT užduotis, švietimo įstaigos gali atlaisvinti išteklius, kad galėtų dirbti su didesnės vertės iniciatyvomis, kartu didindamos atsparumą ir saugumą.
Sritys, kurios yra tinkamos automatizavimui, apima tinklo valdymą, naudotojų aprūpinimą, pataisų valdymą ir ITIL paslaugų automatizavimą. Automatizavimas taip pat palengvina sudėtingų aplinkų valdymą.
Apibendrinant duomenis iš visos IT aplinkos, automatizuotos įžvalgos gali įspėti IT komandas, kai kas nors nėra gerai ir kodėl tai nėra gerai – ar tai būtų programinės įrangos pažeidžiamumas, ar konfigūracijos nukrypimas tinkle. Turėdamos šias įžvalgas, jos gali pereiti nuo reaktyvaus prie proaktyvaus režimo, kai sprendžia problemas visoje IT ekosistemoje.
3 Tinklo stabilumas
Vis didesnė IT našumo problema, su kuria susiduria mokyklos, yra didžiulis prijungtų įrenginių skaičius jų tinkluose, ypač per didžiausius registracijos ir testavimo laikotarpius. Kad mokiniai galėtų sklandžiai mokytis, labai svarbu užtikrinti nuoseklią patirtį visame rajone ar fakultete.
Kad padėtų IT vadovams su tuo kovoti, komandoms reikia būdo automatiškai atrasti ir vizualizuoti tinklo įrenginius ir jų būklę – hibridinėse aplinkose. Kuo geriau jie gali įsivaizduoti aplinką, tuo lengviau suprasti problemas. Automatizavimas gali padėti šiame procese.
Pavyzdžiui, automatiškai generuojami kritinių tinklo kelių žemėlapiai gali padėti IT specialistams atsakyti į klausimą: „Ar tai dėl programos, ar dėl tinklo?” ir greitai atskirti, kas lemia našumo problemas – patogiu naudoti būdu.
Apibendrinimas
COVID-19 pandemija smarkiai sutrikdė švietimo sistemų veiklą, todėl sparčiau diegiamos nuotolinio mokymosi ir naujos turinio pateikimo priemonės. Tačiau šie technologiniai sprendimai gerokai padidino tinklo perimetrą ir atakų paviršių.
Kad mokiniai ir toliau galėtų naudotis turiningu, įtraukiančiu ir išplėstiniu skaitmeniniu mokymusi, IT vadovai turi teikti pirmenybę tinkamiems sudėtingumo ir kibernetinės rizikos mažinimo metodams 2023 m.