Chagrin Falls gyventojui Johnui Manningui buvo sunku rasti vietą, kur jo ketverių metų dukra Mia galėtų gauti specialią priežiūrą ir ugdymą, kurio jai reikia kiekvieną dieną.
„Ji nevaikšto, priskiriama ikikalbinei kategorijai, jos ligos istorijoje yra daugiau nei 25 sveikatos sutrikimai, įskaitant tokius dalykus kaip epilepsija”, – sakė jis. „Ji daugiausia maitinama per zondą.”
Todėl Manningas labai apsidžiaugė, kai susidūrė su alternatyvaus ugdymo programa „LeafBridge”, kurią vykdo „United Cerebral Palsy of Greater Cleveland”. Tai Bruklino aukštumose įsikūręs švietimo centras, kuriame teikiamos švietimo ir terapijos paslaugos, pritaikytos daugialypę negalią turinčių mokinių poreikiams.
Mijos, kuri yra funkciškai akla, atveju tai reiškia kambarį su silpnu apšvietimu, kuriame mokymus veda darbuotojai, apmokyti dirbti su jos regos sutrikimu, taip pat fizinę, ergoterapiją, logopedinę ir kitą terapiją. Manningas sakė, kad kai Mija grįžta iš mokyklos namo, jaučiamas „pastebimas skirtumas”.
„Kai kurios detalės ir informacija, kurią gaunu iš savo dukters mokytojų ir terapeutų, yra tokie dalykai, kurių niekada nepastebėčiau ir į kuriuos neatkreipčiau dėmesio, nes nesu tos srities profesionalas ar specialistas”, – pridūrė Manningas.
Mija yra viena iš 14 LeafBridge’o, kuris priima mokinius nuo ikimokyklinio amžiaus iki 22 metų, mokinių. Mokiniai, turintys įvairialypę negalią, dažnai susiduria su sunkumais mokydamiesi ir augdami tradicinėse klasėse, kuriose paprastai trūksta išteklių ir individualaus dėmesio, kurį gali pasiūlyti tokia specializuota programa kaip „LeafBridge”.
Didžiojo Klivlendo organizacijos „United Cerebral Palsy of Greater Cleveland”, kuri vadovauja „LeafBridge”, prezidentė ir generalinė direktorė Beth Lucas sako, kad ugdymo programa, kuri yra platesnės programos, taip pat vadinamos „LeafBridge”, teikiančios ambulatorinę ir intensyvią terapiją vaikams, dalis, pritaiko savo paslaugas šių mokinių poreikiams.
„Šios programos idėja yra ta, kad mokiniai gali užmegzti ryšius su kitais neįgaliais mokiniais saugioje erdvėje, kurioje taip pat siūlomos terapinės programos”, – sakė Lukasas. „Taigi, fizioterapija, ergoterapija, logopedija.”
Kiekvienam mokiniui šis terapijos ir ugdymo derinys atrodo skirtingai. Pavyzdžiui, penkiolikmetis „LeafBridge” mokinys Džeimsas sėdi šalia padėjėjo tamsioje klasėje, skambant raminančiai muzikai, o priešais jį yra komunikacijos prietaisas, padedantis jam atsakyti į klausimus apie Saulės sistemą naudojant tokius žodžius kaip „orbita”. Tuo tarpu kitame kambaryje, kuriame vyksta rudens tematikos užsiėmimai, aštuonmetis Silas, teisingai nustatęs, kad pirmoji šio žodžio raidė yra „H”, gauna sekundę pasivolioti šiene.
Informavimo koordinatorė Carrie Brown pažymėjo, kad „LeafBridge” turi nemažai vadinamųjų pritaikomųjų technologijų, padedančių mokiniams vaikščioti, kalbėti ir judėti – nuo tokių dalykų kaip Jameso komunikacijos prietaisas iki vertikalių vaikštynių.
„LeafBridge” nėra vienintelė švietimo galimybė neįgaliems mokiniams Cuyahoga apygardoje. Parmos miesto mokyklų apygardoje veikia A.C.E.S. akademija, kurioje daugiausia dėmesio skiriama autizmu sergantiems mokiniams; Klivlendo klinikoje veikia Lernerio autizmo mokykla, o Džuljetos Biliart mokyklos yra katalikiškos K-8 klasės mokyklos šiaurės rytų Ohajo valstijoje, siūlančios specializuotą ugdymą neįgaliems mokiniams.
Tačiau daugelis šių programų orientuotos būtent į autizmu sergančius mokinius. Amanda Stohrer, LeafBridge programos asocijuota direktorė, sakė, kad jos programa unikali dar ir tuo, kad jos taikymo sritis yra šiek tiek platesnė.
„Mes nesame vienintelė programa, tačiau esame viena iš nedaugelio programų, kuri tenkina labai specifinius kompleksinę negalią turinčių vaikų poreikius”, – sakė A. Stohrer.
Tėvas Džonas Maningas sakė, kad net gerai finansuojami mokyklų rajonai, tokie kaip jo Čagrin Folsas, susiduria su sunkumais pritaikant mokinius, turinčius įvairią negalią.
„Jie turi neblogą specialiųjų poreikių programą, tačiau ji nepajėgi patenkinti mano dukters poreikių”, – aiškino jis.
Kento valstybinio universiteto specialiojo ugdymo docentas Natas Stivensonas (Nate Stevenson) sako, kad įstatymai, reglamentuojantys neįgalių mokinių ugdymą, reikalauja, kad mokiniai patektų į vadinamąją mažiausiai ribojančią aplinką. Mažiausiai ribojanti aplinka paprastai yra tradicinė mokykla, kurioje nėra jokios pagalbos mokiniui, o toks švietimo centras kaip „LeafBridge” yra labiau ribojanti aplinka.
Jis teigė, kad vaikų apgyvendinimas alternatyviose ugdymo programose, tokiose kaip LeafBridge, yra susijęs su išlaidomis ir nauda.
„Aš tikrai džiaugiuosi, kad galime suteikti intensyvią pagalbą šiam vaikui šioje išskirtinėje aplinkoje”, – sakė Stivensonas. „Tai puiku. Tačiau mes taip pat nenorime, kad tas vaikas visą likusį gyvenimą praleistų atskirties aplinkoje.”
Tyrimai rodo, kad neįgalių mokinių mokymasis kartu su neįgaliais mokiniais padeda abiem grupėms, teigiama Ohajo neįgalių vaikų ugdymo koalicijos 2022 m. vidurio ataskaitoje.
„…įtraukti mokiniai išsiugdo geresnius skaitymo ir matematikos įgūdžius, dažniau lanko pamokas, rečiau turi elgesio problemų ir dažniau baigia vidurinę mokyklą nei neįtraukti mokiniai”, – rašoma ataskaitoje.